Junk | Iklan



Wednesday, May 05, 2010

Hari pertama di rumah...


wahhh..home sweet home!!!! xde yang dpt menggambarkn perasaan blh berada di rumah sendiri...begitu juga lah aku yang akhirnye slepas 3 taun merempat kat negeri Kedah tu dpt jgak aku kembali berjasa kt negeri kelahiran sendiri...haha

Dah kebiasaan mak aku setiap kali balik die msk utk aku.. dan pgi aku balik rumah die msk meehun goreng nyum nyum...best giler ahh..dh lame xrase mknan mak masak.....pagi tu abah ade tanye smbil round2 kt pndan mewah tu katenyer "nak mkn roti canai k x?" tapi aku ckp nak mkn mihun goreng mak masak (sblm tu die dah suh tpon mak tanye ade msk k x pg tu)....dah mmg xpike pape dah...mihun goreng gak lah plihan aku walaupn org sll mkn roti pgi2 bute cmtu..haha

Blik2 je trus peluk cium mak pastu lepak dpn tv..hahaha...smbil tggu mak siap msak aku urut bdan abah sikit...ade lah prtanyaan2 yg kua kt mulot mak gn abah aku ni...biase la anak-branak nye soalan...tp yg ak plg xbest nye kn...stiap kali ak blk cuti satu soalan ni msti trkeluar dr mulot dorg...aissshhhh ak dh la 'allergic' gn perkataan nih..ade lak dorg blh brtanye kn bnde ni..adehhhh....korg nk tau ape yg dorg tanye kn tu yg smpi ak allergik sgt2...hek3

kata abah aku(smbil loghat kelate nye trserlah : "Abe(pggilan family aku lah), cuti ni buleh la kijo ngecat kt tepak abah deh....pado duk sajo di rumoh..."
( hahahaha weh dah berubah badan ak time tu!!! seb bek x jadik alien)

alah mabuk ruang udara skjap aku...lemas sluruh bdan...rase cam nak pitam tp xpitam2 pn....haha

tp dgn tenangnye ak mnjawab : " malahla bah, ore nok rehat jah cuti nih...dohla bule 6 ni praktikum.."

mereka membidas jwapanku dgn tenang smbil sorg g ngemas kt dapur dan sorg lg bersiap nk gi keje : " malah xleh pitih la lagutu..."

adehhhh sll bgitu lah Q & A kami bertiga....ade lg la next questionnaire dorg tp xmo ah ak gtau..korg ley agk dh kn..hahahaha

aishhhh...pike2 mmg btul tp ak ni dh la xsuke keje ngecat2 ni....tmbahan lg aku ni seperti klawar (atau bahasa lbh tpt lg seperti Vampire yg xleh kne cahye metahari :P )

mengikot keinginan aku..ak nak moto baru, nak perabih lesen, bli baju2(byk) baru, dan lbh pnting henfon baru...(sume ko nak tapi keje malas) hahahaha

ok2 la abah gn mama, edi keje la bln ni..eden toghai yo..hehe

sblm ni ak ade keje ngecat gn abah aku ni tp sminggu lpas tu dh benti..xlarat dah..hahaha..kali ni ak xtau bper minggu ley than....hahaha :D

Doakan ak dpt brtahan dgn jayanya..:D

p/s : i miss my beby...miss our time together...:-x

4 comments:

  1. mu ore kelate ko???
    hahaha..nsib bek la bhsa mu x susoh..leyh lg aku phm td... hahaha....

    ReplyDelete
  2. family ak mmg asl kelantan..ape kes..hehe

    tgu ak ckp loghat kelantan la nanti..hehe

    ReplyDelete
  3. wukeh...aku tggu je..
    kau praktical bape lame weyh?

    ReplyDelete